Kia Ora! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lisa Meijer - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lisa Meijer - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: Lisa Meijer

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Jeeuj, hier eindelijk mijn eerste reisverslagje.
Ik ben ondertussen helemaal gesetteld in Nieuw Zeeland en heb echt de tijd van mn leven. Ik zal proberen alles zo goed mogelijk te beschrijven, maar voor sommige dingen zijn gewoon geen woorden. Het is hier zo mooi!

Laten we beginnen met mijn vlucht. Na een kleine vertraging op schiphol vertrok ik. In het vliegtuig had ik mijn eigen tv met veel films, series, concerten, noem maar op. Ik heb me dus prima vermaakt. Eerste stop; Dubai. Dubai was zo ongelovelijk groot. Ik moest met een soort van trein/metro naar mijn gate. Maar ik heb het gered! Helemaal alleen! Daarna begon de hell pas echt. 14 uur naar Sydney. Ik kon amper slapen in het vliegtuig en was al kapot toen ik aankwam in Sydney. Na Sydney nog 3 uur naar Auckland, wat gelukkig snel voorbij was. Ik heb in totaal 7 films, 2 series en een concert gekeken in 28(!) lange uren.

Toen ik aankwam in Auckland heb ik meteen een simkaart voor mijn telefoon gekocht zodat ik wat kon bellen en dingen regelen in NZ. Toen ik opzoek was naar een bus richting het centrum ontmoette ik een jongen die een paar meter van mijn hostel woonde en mij graag wilde helpen. Hij heeft me wat verteld over Auckland en me daarna netjes afgeleverd bij mijn hostel. Aangekomen in mijn hostel ben ik eigenlijk meteen naar bed gegaan. Het is hier 12 uur later dus ik had best wel een jetleg.

De volgende dag heb ik heerlijk gewandeld door de stad, wat boodschappen gedaan en het meest verschrikkelijk kerstdinner ever gemaakt voor mezelf. Ik ben een slechte kok. 'S avonds heb ik wat geskyped met mama en daarna ontmoette ik wat 4 mensen uit mn hostel. We hadden wel zin in een biertje en vertelde tegen iedereen die we tegenkwamen: over 10 minuten bij de receptie. Na 10 minuten stonden er bijna 15 man benenden dus we gingen met een grote groep opweg naar een engelse pub. Het was een heerlijke tweede kersdag!

Vrijdag 27 december;
Vandaag vroeg op (met een lichte kater) om naar Devonport te gaan. Ik heb de receptie gevraagd hoe ik daar moest komen en ben toen met de ferry naar de overkant gevaren. Devonport is een eiland dat hoort bij Auckland en is gebouwd op 3 vulkanen, het ziet eruit als een sprookje. De huisjes zijn zo lief en leuk gekleurd, volgens mij ben ik zelfs het huis van pipi langkous tegen gekomen. Ik heb ze alle 3 de vulkanen beklommen, het uitzicht was prachtig! Daarna heb ik nog even met mijn voeten in de zee gelopen en ben ik weer terug gegaan met de boot. Daar aangekomen ben ik terug gelopen om mijn bus voor de de volgende dag te boeken. 'S avonds heb ik wat gewandeld door Albertpark en Auckland en Domain.
'S avonds ontmoette ik in de keuken 2 nederlandse meiden. Zij gingen ergens een film kijken in een openlucht bios en vroegen of ik mee ging. Helaas was er geen buiten bios dus hebben we maar wat gedronken en wat gekletst over NZ, in het engels, want hun roommate was ook mee.

Zaterdag 28 december;
Zaterdag morgen vertrok ik om 8.30 uit Auckland om met de bus naar Hot Water Beach te gaan. Onderweg stoppen we nog bij vulkaar Mount Eden om nog maar eens van het prachtige uitzicht over Auckland te genieten. In de bus zitten veel mensen en ik raak al snel aan de praat met 2 deense meiden; Camilla en Sophie. Zij zijn ook net aangekomen in Auckland en we vinden het allemaal super spannend.
We stoppen nog voor een wandeling naar Cathedral Cove. Het is best een pittige wandeling want het gaat up en down maar het is het waard want het was wederom weer een prachtige plek. Sophie, Camilla en ik besluiten om te zwemmen. Het is koud! but we did it. En dan nog die lange wandeling terug. We slapen die avond in een hostel bij Hot Water Beach. En het water is ook echt hot. Rick (onze buschauffeur) vertelt dat dat komt omdat het magma van de aarde hier dicht tegen het oppervlak ligt, waardoor alles dus lekker warm is. We hebben wat scheppen mee en graven ons eigen warme zwembadje. Dit heb ik ook zeker wel verdient, want mijn voeten zitten onder de blaren van al dat gewandel.

P.S. Gefeliciteerd mam!

Zondag 29 december;
Weer vroeg op today. We vertekken om 7.30 naar Waitomo. Waitomo staat bekend om zijn grotten. We checken in bij ons hostel en kunnen daarna een wandeling doen. Ik besluit om even rust te nemen, mijn reumalijfje doet pijn, mn voeten zitten onder de blaren en smiddags gaan we nog naar de grotten. Dat was zo vet! We kregen allemaal een wetsuit, helm en een band we hebben van watervallen gesprongen en als we allemaal ons lichtje op de helm uitdeden leek het alsof we onder een sterrenhemel lagen door allen glowworms. Na de tocht kregen een soep en bagels, wat gelijk ons avond eten was (gratis!) Na een biertje in het hostel ben ik lekker gaan slapen.

Maandag 30 december;
Smorgens weer vroeg vertrokken naar Rotorua. Een paar mensen van onze groep willen naar de filmset van de Hobbit en de rest gaat door naar ons volgende hostel. Samen met Camilla en Sophie doe ik wat boodschappen voor het ontbijt en voor oud en nieuw. We vieren oud en nieuw in Taupo. Onze buschauffeur heeft daar een boot voor ons geregeld waar we met de hele groep op kunnen. 'S avonds gaan we met de bus naar Maori Village. Dit was zo leuk! We hebben gezien hoe de Maori's vroeger leefden, mochten mee doen met dansen, groeten, spelletjes en kregen daarna echt Maori eten dat was bereid onder de grond! Op de terugweg hebben we liedjes gezongen in de bus en zijn daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag 31 december;
Vandaag vertekken we vanuit Rotorua naar Taupo. We hebben gewandeld in de bossen en zijn wezen kijken bij een waterval. Helaas opweg naar ons hostel gebeurde er iets vreemds met mijn camera en nu zijn al mijn foto's weg. Dat is balen! Gelukkig hebben de rest van de groep waar ik de laatste dagen mee reisde bijna de zelfde foto's omdat we veel dingen samen hebben gedaan. Teruggekomen in ons hostel hebben we ons omgekleed en opgetut voor NYE! Het was meer dan geweldig. We hebben vuurwerk gekeken vanaf de boot, en zijn rond 11 uur naar een club gegaan om daar verder te feesten!

De volgende ochtend ben ik al best vroeg op met een lichte kater, alweer. We hebben de was gedaan, en om 12 uur smiddags nog maar weer een biertje genomen om ook NYE op nederlandse tijd te vierem (het is hier 12 uur later)

Na NYE hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan. We wandelen elke dag wat, zijn naar Hot Spring geweest om daar weer in heerlijk warm water te badderen, hebben wat aan het strand gelegen en verder vooral rustig aangedaan. Het is fijn om even wat langer op 1 plek te blijven. Morgen ochtend vertekken we na 5 dagen Taupo weer verder naar River Valley.

So far so good dus. Ik heb het ontzettend naar mn zin, ik reis met super leuke mensen; 2 deense meiden, 2 engelse meiden, een jongen uit engeland en een jongen uit canada.
Mn engels wordt met de dag beter en het is heerlijk weer!

Ik wil nog zo veel meer vertellen maar mijn internet is bijna op.

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen en tot de volgende keer!

XXXXXXXX



  • 04 Januari 2014 - 21:24

    Joke Van Der Bos:

    Kijk, het echte avontuur is begonnen. Lisa meidje, geniet ervan en maak van deze reis de leukste tijd van je leven. Gelukkig is contact maken met anderen geen probleem tijdens zo'n reis in den vreemde en je ervaringen delen met een ander is alleen maar veel leuker dan in je eentje. Jammer van de foto's, maar die houden we nog tegoed. Oké???

    Groetjes van Joke uit Heemskerk, die geniet van de meest warme Hollandse winter aller tijden, nog geen sneeuw gevallen, nog niet glad geweest en ver boven de 5 graden C.

  • 07 Januari 2014 - 15:11

    Patricia Beenen:

    Hallo Lisa, nog de beste wensen van ons. Dat het maar een onvergetelijk jaar voor je mag worden en we
    door je enthousiaste verhalen je reisgenoten mogen worden! Zo te lezen aan avontuur geen gebrek.
    Mamma geniet van al jullie contactjes. De kerstversiering vanochtend weer voor een jaartje naar de
    zolder verwezen. Groetjes van Patricia uit Wormer.

  • 08 Januari 2014 - 16:17

    Trees:

    Hoi Lisa,
    Wat een leuke verhalen,je kan het smakelijk vertellen zeg!
    Een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!
    Liefs van Trees

  • 08 Januari 2014 - 16:52

    Ton En Lia:

    Hoi Lisa nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Wat een geweldig reisverslag we hebben er van genoten. We wachten alweer op het volgende verslag. Zo te lezen maak je het goed, helemaal naar je zin. Je moeder zei dat je nu naar het Zuidereiland ging want daar is ook weer genoeg te zien en te doen. Geniet er maar heel erg van.
    Liefs van Lia en je Tjsechische vriend.

  • 08 Januari 2014 - 21:49

    Hanny:

    Hoi Lisa,

    Hier even een kort berichtje van mij, Hanny, ik ben de moeder van Mandy. Wat ontzettend leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben. Ik weet zeker, dat jij ook de tijd van je leven gaat krijgen. Je gaat ontzettend veel zien en meemaken en beleven. Heb je vader en moeder toevallig gesproken op de dag nadat je weg was gegaan. Voor ons beiden erg leuk, om wat verhalen uit wisselen, hoe jij het ervaart en hoe Mandy het ervaart. Jij gaat nog naar Azie toe, daar heeft Mandy al ruim 5 maanden doorgebracht, ook daar heeft ze het ontzettend naar haar zin gehad, zal je wel wat over hebben gehoord. Heb me aangemeld voor je blog, dus ga ze nu ook automatisch krijgen en zal ze met veel plezier gaan lezen en wie weet wel leuke herkenningspunten tegen komen, die Mandy ook heeft gedaan/ervaren. Lisa, ik wens je nogmaals heel veel plezier tijdens je reis, pas goed op jezelf en ENJOY!!!!

    Groetjes Hanny uit het natte, winderige Wormer. Doei!!!!!

  • 16 Januari 2014 - 07:47

    Jelena:

    Waaaauww lisa super gaaf allemaal. K zei toch dat je het zou redden en t helemaal goed zou gaan komen!! Zit hier met een dikke smile je avontuur te lezen en met n lichte jaloezie. Geniet ervan meid!!!! Xxxxxx

  • 22 Januari 2014 - 19:06

    Joke Van Der Bos:

    Hey Lisa,

    Hoe is het met je??? Ik lees niks meer........ is je internet nog steeds op?? Of heb je geen tijd om de thuisblijvers op de hoogte te houden??!!!! Nou, dat is mooi, een teken dat je je niet verveelt.
    Af en toe een fotootje zou wel leuk zijn en een paar zinnetjes. Of zullen we anders gaan skypen??? Hahahahahah!!!!!

    Groetjes van Joke uit Heemskerk waar het nog steeds voorjaar/najaar is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Mijn eerste reis

Backpacken door Oceanien en Azie!

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2014

Laatste weekjes NZ

21 Februari 2014

Zeehonden, dolfijnen en walvissen.

23 Januari 2014

I LOVE NZ

03 Januari 2014

Kia Ora!

23 December 2013

Kort berichtje
Lisa

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 24536

Voorgaande reizen:

23 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: