I LOVE NZ - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lisa Meijer - WaarBenJij.nu I LOVE NZ - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lisa Meijer - WaarBenJij.nu

I LOVE NZ

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka


Leuke mensen, sorry dat ik zolang op me heb laten wachten voor mijn volgende verslag, maar het is hier zo leuk dat ik soms vergeet dat het al 2 weken geleden is dat ik iets van me heb laten horen.

Ik heb in de tussentijd weer zo ontzettend veel leuke dingen gedaan. En als excuus voor de lange wachttijden zal ik alles weer zo goed mogelijk proberen te vertellen.

4 jan.
Vandaag vertekken we om 8 uur vanuit Taupo naar River Valley. Onderweg stoppen we bij Turangi om naar een prachtige waterval te gaan. Het is prachtig weer. We nemen wat mooie foto's en rijden weer door. De weg naar River Valley was fantastisch. Het landschap was zo mooi en de weggetjes waar we over rijden zijn ontzettend klein. Soms had ik het idee dat het onmogelijk was om met de bus over dit soort weggetjes te rijden maar de buschauffeur stuurde ons veilig naar onze bestemming. Aangekomen in het hostel was ik meteen enthousiast! Wat een prachtige plek en wat een ontzettend leuk hostel. Het hostel ligt tussen de bergen in een valley in de middle of nowhere. We slapen met 16 man op 1 kamer in 2 grote stappelbedden. (4 personen per verdieping) Lekker knus dus. Nadat we onze spullen hebben gedropt kleden we ons om voor het white water raften. Weer een wetsuit, helm, dikke trui en gaan met die banaan! We rijden ongeveer 20 minuten met een busje naar het startpunt. Voor we het water ingaan krijgen we wat instructies. Wat er gebeurt als de boot omslaat, hoe we moeten drijven, wat we moeten doen als er iemand uit de boot valt en hoe we die gene weer in de boot moeten krijgen. Ik zit samen met Sophie, Camilla en Dena in een boot. Het was echt geweldig! We zijn tussen de rotsen door van watervallen afgeraft enk ben van een cliff van 6 meter in het water gesprongen! Het was super! Na bijna 3 uur varen komen we weer aan bij ons hostel. 'S avonds kook ik samen met Sophie en Camilla. Omdat we het avond eten vaak samen doen valt het allemaal heel erg mee hoe duur het is. Van de week had ik een bord rijst met kip en curry voor 5 dollar! Dat is 3 euro.
Na het eten gaan we nog even naar de bar. Het is happy our dus we nemen een cocktail. De hele crew doet gezellig mee die avond en stiekem vind ik het jammer dat we morgen weer door gaan want het is echt een super leuke plek. Misschien kom ik hier nog wel eens terug.

5 jan.
Op naar Wellington! Onderweg naar Wellington stoppen we een paar keer waarvan 1 keer in Levin. Ik kwam er alleen pas de volgende dag achter dat het Levin was. Ik was dus vlakbij mijn familie!
In Wellington zijn we naar het Te Papa Museum geweest. Het is een gratis museum en super leuk! Na het eten hebben we nog een avond wandeling gemaakt en heb ik even geskyped met mama want bij de bibliotheek had ik gratis wifi.

6 jan.
'S morgens weer vroeg op voor de ferry van Wellington naar Picton. Ik ga dus naar het zuidereiland.
Gisteravond heb ik besloten dat ik vandaag van de bus stap. Het is ontzettend leuk om met de meiden te reizen, maar soms heb ik het idee dat zij beslissen hoe laat ik op moet staan, wat en wanneer ik eet, wat ik doe en hoe ik het doe. En ik ben juist alleen gaan reizen zodat ik zelf kan bepalen wat ik doe.
De tocht op de ferry duurt 3 uur. Om 12 uur komen we aan in Picton. Daar stappen we over op een nieuwe bus en rijden we naar Nelson. We stoppen onderweg bij een wijngaard voor een wijnproeverij. Ik vind wijn helemaal niet zo lekker maar het was maar 2 dollar, dus vooruit. We maken nog wat laatste foto's van ons meiden groepje en dan stap ik uit in Nelson.
Een paar dagen geleden heb ik contact gehad met Mandy. Zij komt ook uit Wormer en reist nu al 6 maanden, ook in haar upsilon. Ze verblijft op dit moment in het Paradiso hotel in Nelson. De aankomende weken gaan ze samen met een nederlandse jongen met de auto over het zuidereiland crossen en ze vroeg of ik hun een paar dagen wil joinen. Ik bel naar haar hostel om te vragen of ze nog een bedje vrij hebben en ja hoor! Onderweg breekt het hengsel van mn coolerbag en ik heb geen idee waar ik ben, heel even voel ik me alleen daar midden op de stoep in de brandende zon met mijn gebroken coolerbag en 2 zware tassen, maar uiteindelijk na een wandelingetje van 20 minuten kom ik aan in het hostel. (20 minuten is lang met 3 tassen, echt)
Het is een super leuk hosteltje. Er is gratis wifi, een sauna, hottube, zwembad en gratis ontbijt en soep om 6 uur. Ook mijn bed is heerlijk zacht, en dat is best een uitzondering na de afgelopen dagen.
Ik chill nog even in de zon aan het zwembad en na mijn gratis soep met brood geniet ik van de gratis sauna. 'S avonds tref ik Mandy bij de receptie. We kletsen over van alles en nog wat. Heel erg fijn om weer even in het nederlands te kletsen, ook dat was een tijd geleden.
Morgen ochtend komt Albert (de nederlandse jongen) Mandy ophalen met de auto. Als ik mee wil met ze moet ik dus weer vroeg op!

7 jan.
Om 8 uur is Albert bij het hostel. Ze bespreken hun plannen en het lijkt me super leuk om ze een paar dagen te joinen! We vertrekken om naar Takaka te rijden. We proppen alle tassen in de auto en aangekomen in Takaka verblijven we in Annie's Nirvana Lodge. Het is een schattig hosteltje. Fluffy de kat mag zeker niet ontbreken in dit verhaal, wat een beest was dat, haha.
'Smiddags gaan we wandelen in Abel Tasman. We maken eerst een wandeling van ongeveer anderhalf uur naar een Wainui Falls. Het regent maar het is een leuke wandeling en de waterval is weer eens prachtig! Daarna maken we nog een wandeling wandeling door Abel Tasman naar Goldenbay. Het is een zware wandeling (voor mij dan, Albert en Mandy hebben er totaal geen moeite mee) want we moeten een berg op en af om er te komen. Het strand is super mooi, beetje zoals je het vroeger tekende. Geel strand met een blauwe zee. Helaas door de regen ziet het er niet zo spectaculair uit. Op de terugweg doen we boodschappen, vanavond eten we pannekoeken! Na het eten maak ik nog een puzzel in het hostel en ga daarna naar bed want ik ben kapot.

8 jan
Nadar we smorgens hebben ontbeten vertrekken we met de auto naar Te Waikoropupu Springs. Hier doen we een korte wandeling. De spring is super mooi en helder. We lunchen bij het hostel. Mandy maakt een omelet, wat een luxe! Na de lunch gaan we naar Rawhiti Cave. Omdat het heeft geregent is het ontzettend modderig en de wandeling is best wel stijl omdat de cave boven aan de berg is. Het was (voor mij) weer best een heftige hike maar het zeker waard! Want de cave is natuurlijk weer een super mooie plek. Op de terugweg naar beneden glij ik ongeveer 3 keer uit in de modder maar we komen uiteindelijk weer veilig beneden. 'S avonds gaan we bbqen. Gepofte aardappels, veel vlees en een salade. JEEUJ!

9 jan.
Nadat we smorgens nog even de winkeltjes hebben bekeken in Takaka stappen we in de auto om naar Westport te rijden. Hier zetten Mandy en Albert mij vandaag weer af zodat ik morgen weer op de bus kan stappen. Bedankt voor de leuke dagen jullie allebei! :)
Ik slaap in een super leuk wit pipilangkoushuis. Om een uur of 6 zie ik de bus op de terugweg van boodschappen doen. En wie zitten erin? Meg, Amy en Feli! 2 engelse en een duits meisje waar ik al eerder mee in de bus heb gezeten. Wat gezellig! We huren allemaal een fiets om naar het strand te gaan. Het is super gek om aan de linkerkant te fietsen! We maken ons eigen kampvuur, drinken een borrel en kijken naar de prachtige zonsondergang. Wat een heerlijke avond!

10 jan
S morgens vertrekken we om een wandeling te doen. De Cape Foulwind walkway. Onderweg genieten we van het uitzicht en zien we zeehonden! Na de wandeling rijden we door naar de Pancake Rocks. Hier doen we een korte stop voor wat foto's en gaan dan weer door. Die avond slapen we in Franz Josef. Na een busrit van bijna 8 zijn we wel toe aan wat relaxen. Gelukkig heeft ons hostel een hottube. S avonds drinken we nog een biertje in het café en kijken we naar de limbowedstrijd.

11 jan.
Vandaag gaan we hiken op de glacier! Om 11:40 verzamelen we. We krijgen allemaal kleding, een muts, handschoenen, een tas en wandelschoenen met spikes. Op naar de helikopter! Wat gaaaf! We vliegen naar de glacier en moeten daar meteen onze spikes omdoen. Samen met een gids maken we een wandeling van ongeveer 3 uur over en door het ijs. Het was geweldig! Als we om ongeveer 5 uur smiddags terug komen hebben we gratis toegang tot de spa van Franz Josef. We zijn kapot van het hiken dus we chillen lekker in het warme water. We koken weer met de meiden samen en na het eten kijken we een film.

12 jan.
We vertrekken vandaag vroeg naar Wanaka. We maken een wandeling naar een mega waterval. Door het slechte weer is de weg tussen Franz Josef en Wanaka afgesloten. De buschauffeur besluit om met ons naar een pub te gaan en te wachten tot de weg open gaat. We zitten 3 uur in de pub en het is niet zeker of de weg vandaag nog open gaat. Als de weg dicht blijft moeten of 13 uur omrijden via een andere weg, of we moeten in de bus slapen en hopen dat ie morgen open gaat. Uiteindelijk besluit de chauffeur dat we er maar gewoon heen rijden en hopen dat ie nog open gaat. Om een uur of 6 kunnen we er eindelijk door. Het is een stukje van niks dat is afgesloten maar het ziet er wel gevaarlijk uit. Door de heftige regenval loopt er een gigantische waterval over de weg die allemaal rotsen mee neemt. Het was best wel een spannend avontuurtje.
Niet veel later komen we aan in Wanaka. Na het eten (wat ik gekookt heb) maken wennig een avond wandeling en halen we een ijsje. Tijdens een biertje in het hostel doe ik stoelendans, twister en nog wat andere gekke dingen met de engelse boeren, het was weer een te gekke avond!

13 jan
We vertrekken om 9:30 naar Queenstown. In Wanaka gaan we nog een uurtje Puzzle World. Om 2 uur komen we aan in Queenstown. In blijf hier 5 dagen en slaap in Nomands. We lopen wat door Queenstown en kijken wat winkeltjes. Queenstown is echt ontzettend leuk en mooi. Om 6 uur staan we in de rij voor het gratis avond eten van het hostel. Daarna doen we een disconap (een tukkie voor het uitgaan) want vanavond gaan we stappen! Queenstown is echt het uitgaansstadje van Nieuw zeeland. Ohja, Camilla en Sophie zijn ook nog 1 dag in Queenstown. Onze cluppie is dus weer compleet voor 1 avond :)

Queenstown 13 jan t/m 17 jan
- Uitgaan
- Uitgaan
- Uitgaan
- Uitslapen
- Teapot @ The Find <3
- Kater
- Wandelen met Mandy
- Fergburger
- Gratis avondeten
- Chillen in het park
- Leuke mensen

17 jan.
Smorgens zwaaien Alice, Jos en ik Amy en Meg uit. Zelf vertrekken we een uur later om naar Dunedin te gaan. De eerste stop is bij de World's Steepest Street. We lopen naar boven om wat foto's te maken. Het is echt niet te doen. Wat dachten deze mensen toen ze deze weg maakte?
Het is erg koud in Dunedin en omdat het vakantie is ook erg rustig. (Dunedin is een studenten stad)
Ik doe samen met James en Dave boodschappen voor het avond eten. Daarna ga ik nog even winkelen omdat ik een vest nodig heb.

18 jan
We moeten weer vroeg op vandaag. Om 7:30 vertrekken we vanaf Dunedin. De planning is dat we om 18:30 aankomen in Invercargill. Het wordt dus een lange rit, maar we gaan wel veel doen!
Eerst stoppen we om een wandeling te maken naar een watertoren. Onder aan de rotsen liggen allemaal zeehonden, en ondanks ze best wel ver weg zijn stinken ze heel erg. Opweg naar de volgende stop zit er een zeehond heel dicht op het strand.
Na de zeehonden gaan we naar een ander strand om te wandelen en zeeleeuwen te zien!
Op het pad naar het strand toe liggen er al 2. Ze zijn super groot, maar volgens de buschauffeur kunnen we er gewoon langs lopen.
Als we aankomen bij het strand ligt er nog een zeeleeuw op het pad. Deze ligt alleen niet lekker te chillen maar is een beetje opgefokt. Als we met zn allen naar hem staan te kijken wordt ie opeens een beetje leip. De buschauffeur (Josh) vertelt ons dat we de zeeleeuw aan moeten kijken en dan langzaam naar achter moeten lopen. Maar na een paar stappen staat iedereen vast en kunnen we geen kant meer op. Josh besluit om een reddingspoging te doen en stapt naar de zeeleeuw toe om om hem af te leiden zodat wij snel achter zijn rug on kunnen vluchten. Alleen zijn er een paar mensen het strand op gevlucht in plaats van terug het pad op dus moesten ook die nog gered worden. Na ongeveer 40 minuten was iedereen weer veilig en liet de zeeleeuw ons met rust. Het was best wel eng maar ook heel grappig omdat ik in de bus steeds tegen Alice zei; 'Nou Alice, kan je eindelijk na een jaar je familie weer zien'. En bij de eerste 2 zeeleeuwen zei ze nog leuk; 'Kijk dat is mn zus en dat is mn broer', maar dat die andere zeeleeuw ons aanviel riep ze de hele tijd; 'Mam, ik ben het. Ben je niet blij om me te zien?'. En op de terugweg; 'Sorry hoor jongens, mn moeder vond het denk ik niet zo leuk dat ik al mn vrienden mee nam, normaal is ze heel aardig'. Het was zo grappig en eng tegelijk!
Terug in de bus hebben we even geklapt voor Josh, want hij heeft ons echt gered van de zeeleeuw!
Na dit spannende avontuur gingen we door naar de Parakaunui Falls. Het was weer een super mooie, grote wateval. Alice en twee andere jongens trekken hun kleren uit en gaan in/onder de waterval staan.
Na de mooie wandeling gaan we door naar een strand waar we pinguins kunnen spotten alleen deze zijn er helaas niet. Aangekomen in Invercargill gaan Alice, Jos en ik boodschappen doen. In de winkel vinden we de miniversie van Tim (de pillowpetunicorn van Jos) KOPEN DUS! Nu hebben we allen 3 een pillowpet unicorn :) Tim, Tam & Tom. Beste vriend.

19 jan
Vandaag gaan we naar Milford Sound.
Na een busreis van 5 uur komen we aan in een natte, grijze, regenachtige plek. Op de boot eten we onze lunch en besluiten we er maar het beste van te maken, we zijn er nu toch.
Het is een ontzettend mooie plek, er zijn duizende watervallen (door de regen, dat dan weer wel) en na een natte 2 uur op de boot gaan we weer terug naar Queenstown. In de bus maak ik nog wat dreadlocks in Alice dr haar. S avonds eten we nog een Fergburger (beste en grootste burger die ik ooit gegeten heb)

20 jan.
In Queenstown heb ik afgesproken met Roos, een nederlands meisje. We zwaaien de rest van onze leuke groep uit want zij gaan verder en Roos en ik gaan terug naar Wanaka (liften) om een paar dagen te chillen. We maken ons hitchhike bord voor Wanaka. Met 3 tassen per persoon sjokken we Queenstown uit opzoek naar een goede plek.
Na 30 minuten stopt er een vader met zijn dochter. Ik denk dat het kwam omdat er op ons bord stond dat we cookies hadden.
Na een uurtje komen we aan in Wanaka. Dan nog naar het centrum! En ja hoor, na 5 minuten stopt er een jongeman die ons afzet voor een hostel. We checken in bij het Matterhorn hostel. Het is een super sketig hosteltje. Nadat we wat boodschappen hebben gedaan drinken we een biertje en gaan we chillen, want het is heeeeerlijk weer!

21 jan tm 23 jan
- Chillen
- Chillen
- Chillen
- Bier
- Mooi weer
- Mooi uitzicht
- Bruin worden
- Het meer
- Gratis wifi
- Salade

En zo gaat het de komende dagen nog even door :)

Nogmaals: sorry dat ik zo lang op me heb laten wachten maar ik heb zo'n leuk leven dat ik de mensen waarvan ik houd natuurlijk helemaal vergeet. (Grapje hoor)

Nog wat leuke weetjes:
- Ik praat alleen nog maar engels, en het gaat eigenlijk harstikke goed. Iemand zei laatst dat ie dacht dat ik met Josh en Alice reisde en dat ik ook uit engeland kwam omdat ik bijna geen accent heb en ik met alles gewoon mee praat, ik denk dat ie loog maar het was wel leuk om te horen. Roos en Mandy zijn eigenlijk de enige nederlanders waar ik mee om ben gegaan
- Stoppen met roken gaat best goed. Ik rook nu nog maar 2 of 3 sigaretten per dag, dus over een paar weken kan ik zonder :)
- Een dagboek/blog bijhouden is soms iets lastiger als ik dacht
- Ook koken gaat steeds beter :)

Dit was het weer voor de komende 8 weken. Oke toch niet, ik zal het écht proberen bij te houden.

Sweet as bro

Xxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Januari 2014 - 11:46

    Joke Van Der Bos:

    Hallo Lisa,

    Kijk, dit zijn nou mooie verhalen. Wat een geweldig leuk verslag van al je belevenissen. Je bent nu al (of pas) een maand onderweg en zie wat je allemaal meemaakt.
    Lieve globetrotter, ik zeg nogmaals geniet van alles maar dat doe je al, dat is duidelijk.

    Groetjes van Joke en Wilbert, die niets bijzonders meemaken dan de gewone daagse dingen: werken, eten, slapen, werken, eten, slapen. Ook prima, maar niks avontuurlijks aan vergeleken met jou.

  • 24 Januari 2014 - 04:38

    Lisa Meijer:

    Ook de foto's staan er nu bij! :)

  • 24 Januari 2014 - 21:19

    Rina:

    Lieve Meis,

    Wat een geweldig verslag en prachtige foto's . Wat maak je veel mee, wat ontmoet je veel mensen en wat zijn we trots op je!
    Je doet het toch maar in je uppie!.
    Het gaat goed en we zien en horen je genieten.
    Leuk dat je een paar dagen met Mandy hebt opgetrokken!.
    Gelukkig had de zeeleeuw niet genoeg interesse in je, anders kon je dit niet navertellen!
    Het maakt ons blij dat het zo goed gaat, kijken iedere dag uit naar je belevenissen,
    genieten met je mee, vinden het leuk om te skypen en kijken alweer vooruit naar de volgende verhalen!
    Lieverd , geniet en op naar het volgende avontuur!!!!

    Dikke kus van mams

  • 25 Januari 2014 - 10:29

    Audrey Tuin:

    Hoi Lisa,

    Wat een geweldig reisverslag en net zulke mooie foto's.
    Het geeft een goed beeld van dit mooie land met zoveel afwisselende landschappen.
    Voel je niet schuldig dat je een paar weken geen verslagen post, want het betekent alleen maar dat je geniet en je niet verveelt. In je nieuwe leven even geen verplichtingen, heerlijk toch! Geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen!!

    Hier in het tamelijk warme maar druilige NH gaat alles goed.
    Wij zijn druk aan het klussen; babykamer is helemaal af (incl het mooie familiestuk, het wiegje waar jij waarschijnlijk ook nog in hebt gelegen ;-)
    We zijn nu bezig met het opknappen van de huiskamer. Alles een nieuw verfje, meubels schilderen, nieuwe raambekleding en de houten vloer wordt onder handen genomen.
    Nesteldrang noemen ze dat..haha.

    We leven met je mee en wensen je nog enorm veel reisplezier.
    Pas op jezelf!

    Dikke knuffel,
    Christiaan & Audrey & ...

  • 27 Januari 2014 - 16:36

    Patricia Beenen:

    Hoi Lisa,
    Wat een fantastisch avontuur! Dankzij jouw beeldende verhalen reizen we in dit kille en natte
    kikkerlandje en genieten we volop mee!! Een betere gids kunnen we ons nauwelijks wensen.
    Mamma nog even op de markt hier jl vrijdag gesproken. Ze was kaarten aan het uitzoeken voor
    de jarige artsen van de praktijk. Als nu eens iemand aan haar zou denken maar dat is in de
    huidige samenstelling geloof ik een utopie.
    Je vader is ook bijna jarig en het feit dat jij het zo naar je zin hebt is vast zijn mooiste cadeau!
    Geniet maar en als je weer een tijd hebt dan volgt vast wel weer zo'n fantastisch reisverslag.
    Groetjes vanuit een druilerig Wormer, Patricia Beenen.

  • 27 Januari 2014 - 21:03

    Trees:

    Hoi Lisa,

    Het was spannend om je reisverhalen te lezen!
    Het lijkt wel een sprookje!
    Dikke doei van Trees

  • 15 Februari 2014 - 10:58

    Joke Van Der Bos:

    Hey die Lisa,

    Hoe is het, ben je er nog????? Maak je nog wat mee en kunnen we nog wat verhalen en foto's van je krijgen??? Ze zeggen wel eens: geen bericht is goed bericht. Maar ja, een klein gezellig verslagje zal je ouwe tante goed doen. Als je weer eens tijd heb hou ik me aanbevolen.

    Hartelijke groetjes uit het stormachtige Holland.
    Joke

  • 15 Februari 2014 - 12:14

    Lisa:

    Nieuw verslag is onderweg!

  • 17 Februari 2014 - 16:42

    Esther Tuin:

    Hey nicht!

    Hier een bericht van je andere nicht ;-)
    Ik hoorde dat je plannen hebt om naar Melbourne te gaan!?
    Een vriendin van mij heeft daar net een paar maanden gezeten en zit nu ook in NZ.
    Zij gaat tzt wsl weer terug naar Melbourne.
    Enniewee, als je nog tips, contacten, verblijfplaatsen of what so ever nodig hebt,
    dan mag je haar contacten. Laat het me weten.
    Zo niet, ook geen probleem! De mogelijkheid is er iig ;-)

    Gr. Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Mijn eerste reis

Backpacken door Oceanien en Azie!

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2014

Laatste weekjes NZ

21 Februari 2014

Zeehonden, dolfijnen en walvissen.

23 Januari 2014

I LOVE NZ

03 Januari 2014

Kia Ora!

23 December 2013

Kort berichtje
Lisa

Actief sinds 25 Nov. 2013
Verslag gelezen: 4412
Totaal aantal bezoekers 24512

Voorgaande reizen:

23 December 2013 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: